mandag 20. desember 2010

Jul er helt O.K

Jeg er i Lier nå i førjula og har det ganske fint! Her er det masse snø og masse kaldt men inne er det koselig og varmt.

Jeg og gamla bakte en god del pepperkaker og pyntet mesteparten. De smaker veldig godt!

Jeg er så morsom.

Det er en tradisjon her i huset at jeg skal pynte juletreet på lillejulaften... Fordi ingen andre gidder, men i år skal jeg være borte den dagen og ble nødt til å gjøre det i dag i stedet!




Made in China

Peneste juletreet i hele verden.

God jul!

fredag 22. oktober 2010

Tre Venninner På Bussen

Jeg så noe veldig morsomt på bussen sent i går natt! Jeg smilte heftig hver gang jeg så bort på en liten gruppe mennesker som satt i firesetet like foran meg.

søndag 17. oktober 2010

tittel

Forresten, jeg har blitt 20 år nå!
Helt ærlig føles det ganske godt å være over de grusomme tenårene... men nå er det snart en måned siden jeg fylte år og da noen spurte meg hvor gammel jeg var svarte jeg "atten". Det er to år siden jeg var atten! Jeg blir aldri eldre, jeg.

I bursdagsgave kjøpte jeg meg et kamera! Noe jeg har ønsket meg lenge, tok sjansen da jeg fikk litt bursdagspenger. Jeg har tatt særdeles lite bilder til nå da, selv i det superflotte høstværet! Skuffende. Men kameraet blir ikke borte med det samme så jeg har all tid i verden til å ta bilder på!

tirsdag 31. august 2010

Skole er gøy! - Kabeldyr ☆

Vi er nå neeesten ferdig med vårt andre prosjekt på skolen! Oppgaven het Trash - kontainerjuveler og handlet da nettopp om søppel og gjenbruk~
Gruppen min valgte å bruke ledninger som materiale og produktet ble aldeles festlig om jeg tør si så selv.

Å strikke ledninger var tilsynelatende en god idé men det var ikke like enkelt som vi kanskje trodde?

Store strikkepinner sa du?

Halvferdig produkt pluss ei lita linselus~

Og der har vi kabeldyret!

Produktet vårt ble litt større enn oppgaven gav oss lov til men vi får lov å presentere den ute~
Jeg er fortsatt veldig spent på å se hva de andre gruppene har laget, har sett noe og alt ser veldig morsomt ut!

fredag 27. august 2010

Hei Oslo

Er det ikke alltid sånn at man først lar vær å blogge fordi det ikke skjer noe og så når det først skjer noe har man ikke lenger tid til å blogge?

Jeg har altså flyttet meg til Oslo nå, snart en måned siden, tar tid å bli vant til bylivet skal jeg si deg! En hel haug av nye ting som har skjedd. Jeg kommer nok ikke til å skrive mye om det som har skjedd denne siste måneden men jeg vil heller prøve å oppdatere litt oftere om ting som skjer på skolen og sånt~
Skolen er forresten kjempefin og jeg gleder meg masse til å gå der hele året! Er fortsatt litt lei meg for at jeg ikke kom inn på japansk men jeg får bare bite i det sure eple og innse at dette var det beste for meg uansett.

Litt bilder fra da jeg gikk hjem fra skolen i dag (går), skal prøve å bli flinkere til å knipse litt av hverdagen ellers også.

lørdag 24. juli 2010

Alle gode ting er fire?

Fordi jeg har, endelig, tatt hull i ørene igjen. Fjerde gangen jeg tar det hos frisøren nå. Planen var å ta en skikkelig piercing på et tatoveringsstudio men... så mye ville jeg ikke betale likevel! Så ble det hos frisøren igjen. Det er noen år siden sist så jeg satser og tror på at det skal gå bra denne gangen. Det har bare gått skikkelig ille en gang, den gangen jeg hadde hullene lengst, og da brukte jeg noen gamle uekte øredobber som sikkert inneholdt mye rariteter. Da var jeg 8 - 10 år forresten.
Jeg skal passe godt på! Lover! Jeg har ønsket meg hull i ørene så lenge nå, jeg vil at de skal holde denne gangen!


Ja, blomster! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ta de som var allergifrie, for å være sikker, men de var så kjedelige også så jeg disse blomstene over... Jeg klarte ikke la være! Når de er så søte må det jo gå bra~

torsdag 22. juli 2010

Hyttetur ! ☆

Jeg kom nettopp hjem fra hyttetur! Var på fjellet med mamma og pappa en tur, liten sommerferie. Hytta ligger i Hedmark, Tynset, Fåset, deromkring, skikkelig på landet! Jeg bor allerede litt landlig til men det er likevel ikke halvparten så bondete som det er der oppe. Jeg liker det.
Det er noen år siden jeg var på hytta sist så det var veldig koselig, dagene gikk alt for fort!
Jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive om turen men jeg kan vise noen bilder jeg tok. Hurra for mobilkamera! Jeg begynner nesten å like de små stygge bildene, de er litt søte.

Hytta, som tilhører besteforeldrene mine, er til venstre. Til høyre ser du et bilde av hyttas nærmeste nabo.

Utedoen! Jeg vet du liker den. Hytta er ganske gammeldags og hyttete, selv om den nå er inkludert strøm, TV og innlagt vann i badstua, så utedo er et must.

Tronfjellet eller Trond fjellet som jeg kalte det da jeg var liten, jeg var helt sikker på at fjellet het Trond, og stabburet. Stabburet var hele hytta da mamma var liten men bestemor og bestefar har bygget ei større hytte og flere andre bygg rundt. Det er nå i alt fem bygg på tomta som tilhører hytta.

To loddene krapyl, Shira og Zorro. De er lykkelige på hytta!

Første dagsturen vår, den eneste dagen det var meldt litt fint vær, gikk til Røros!

Vi er en liten tur i Røros hver gang vi er på hytta så jeg vet ikke helt hva jeg kan si. Røros er alltid den samme! Likevel er det alltid like gøy og gå rundt i de fine gatene og opp på de store slagghaugene. Mmmm... stein.

Været var flott og jeg fikk kjøpt litt deilig godteri. Fin tur!

Dagen etter dro vi enda litt lenger på en skikkelig fjelltur. Været var ikke noe særlig men turen var fantastisk likevel.

Einunndalen!
Vi satt for det meste i bilen og kjørte lenger og lenger opp i fjellet, målet var "så lang opp at det ikke gror trær lenger".

Utrolig flotte landskap! Mobilen min er langt fra ideell til å ta bilder av denne skjønnheten så det ble få.

Vi bestemte oss plutselig for å gå ut av bilen og bestige et aldri så lite fjell. Fjellet vi toppet er til høyre og bilde til venstre skulle egentlig være et "se så langt vi har gått!"-bilde, men ..bilen synes ikke! Den skal være sånn ca. 60%(?) opp på bildet.

Neste dag dro vi på en tur igjen! Et lite turområdet like ved Savalen... Men nå får jeg ikke lov til å laste opp flere bilder til innlegget! Denne turen var ikke videre spesiell uansett og dagen etter var det bare pakking og hjemreise.

Jeg hadde det helt herlig og er glad for å være hjemme igjen!