Jeg kom nettopp hjem fra hyttetur! Var på fjellet med mamma og pappa en tur, liten sommerferie. Hytta ligger i Hedmark, Tynset, Fåset, deromkring, skikkelig på landet! Jeg bor allerede litt landlig til men det er likevel ikke halvparten så bondete som det er der oppe. Jeg liker det.
Det er noen år siden jeg var på hytta sist så det var veldig koselig, dagene gikk alt for fort!
Jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive om turen men jeg kan vise noen bilder jeg tok. Hurra for mobilkamera! Jeg begynner nesten å like de små stygge bildene, de er litt søte.

Hytta, som tilhører besteforeldrene mine, er til venstre. Til høyre ser du et bilde av hyttas nærmeste nabo.

Utedoen! Jeg vet du liker den. Hytta er ganske gammeldags og hyttete, selv om den nå er inkludert strøm, TV og innlagt vann i badstua, så utedo er et must.

Tronfjellet eller Trond fjellet som jeg kalte det da jeg var liten, jeg var helt sikker på at fjellet het Trond, og stabburet. Stabburet var hele hytta da mamma var liten men bestemor og bestefar har bygget ei større hytte og flere andre bygg rundt. Det er nå i alt fem bygg på tomta som tilhører hytta.

To loddene krapyl, Shira og Zorro. De er lykkelige på hytta!
Første dagsturen vår, den eneste dagen det var meldt litt fint vær, gikk til Røros!

Vi er en liten tur i Røros hver gang vi er på hytta så jeg vet ikke helt hva jeg kan si. Røros er alltid den samme! Likevel er det alltid like gøy og gå rundt i de fine gatene og opp på de store slagghaugene. Mmmm... stein.

Været var flott og jeg fikk kjøpt litt deilig godteri. Fin tur!
Dagen etter dro vi enda litt lenger på en skikkelig fjelltur. Været var ikke noe særlig men turen var fantastisk likevel.

Einunndalen!
Vi satt for det meste i bilen og kjørte lenger og lenger opp i fjellet, målet var "så lang opp at det ikke gror trær lenger".

Utrolig flotte landskap! Mobilen min er langt fra ideell til å ta bilder av denne skjønnheten så det ble få.

Vi bestemte oss plutselig for å gå ut av bilen og bestige et aldri så lite fjell. Fjellet vi toppet er til høyre og bilde til venstre skulle egentlig være et "se så langt vi har gått!"-bilde, men ..bilen synes ikke! Den skal være sånn ca. 60%(?) opp på bildet.
Neste dag dro vi på en tur igjen! Et lite turområdet like ved Savalen... Men nå får jeg ikke lov til å laste opp flere bilder til innlegget! Denne turen var ikke videre spesiell uansett og dagen etter var det bare pakking og hjemreise.
Jeg hadde det helt herlig og er glad for å være hjemme igjen!